Tripje Washington en Baltimore! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu Tripje Washington en Baltimore! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Tripje Washington en Baltimore!

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

13 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is volgens mij alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog heb geplaatst. Hoogste tijd voor een nieuw verhaaltje! De tijd vliegt in Geneseo. We beginnen nu bijna de helft van het semester te bereiken en het gaat me allemaal veel te snel! De tijd wordt opgevuld met vele leuke dingen (feestjes, hardlopen, filmavondjes, chill uurtjes, socializen enzovoort), maar gaat helaas ook voor een groot deel op aan de studie. Druk, druk, druk!

Het lijkt alsof de Amerikaanse cultuur niet heel veel verschilt van de Nederlandse, maar in werkelijkheid zijn er veel verschillen. Vooral de kleine dingetjes zijn erg leuk om op te merken. Amerikanen zeggen ‘sorry’ als ze je aanstoten, Amerikanen houden de deur voor je open (ook als dat betekent dat ze eerst stil moeten gaan staan omdat jij nog een paar meter moet lopen voor je bij de deur bent). Amerikanen kleden zich gemakkelijk: een paar sport gympen + een sportbroek of legging + een lekkere, grote Geneseo-vest = the perfect match! De jongens dragen geen gel, hierdoor zien de Nederlandse jongens er buitenlands uit. Tijdens de les is iedereen braaf op tijd en zit iedereen in stilte te wachten op de docent. En zo zijn er nog veel meer kleine verschillen.

Afgelopen weekend hebben we onze eerste trip gehad. We zijn met een groep van tien personen naar Baltimore en Washington geweest. Daar hebben we heel veel gezien! In Baltimore hebben we de ‘Harbor’ bekeken, nog wat mooie gebouwen, stadions en een oude marketplace. Na één dag Baltimore vertrokken we naar Washington. Washington is een hele mooie stad! Ik kan iedereen aanraden om er een keer heen te gaan. Opvallend was dat het vooral een heel rustige stad was en dat alles ruim opgebouwd was. We hebben in Washington natuurlijk alle belangrijke gebouwen bekeken waaronder het Washington monument, het Witte Huis en de Capitol. We zijn naar een football wedstrijd van de Red Skins geweest. De Red Skins is het team van Washington. Ze hebben helaas verloren van Atlanta Falcons. Ik ben naar het Holocaust museum geweest. En de laatste dag hadden we een speciale rondleiding gehad door het Capitol. Wat een geweldig mooi gebouw is dat zeg!!

Het weer is in één klap omgeslagen. Vaarwel zomer! Terwijl we zaterdag in Washington in onze korte broek rondhuppelden, moesten we ons zondag dik inpakken. De temperatuur was zo’n 14 graden gedaald. De herfst begint nu zichtbaar te worden en ik moet zeggen dat de natuur er erg mooi uit ziet!

Naast studeren staan er voor de komende tijd nog weer hele leuke dingen op het programma om naar uit te kijken! Zo mogen we ons nu gauw druk gaan maken om een Haloween outfit! Oeelaalala, scary party party party!!

Xx liesbeth

• 21 Oktober 2012 - 18:38

Karin:

Hoi liesbeth! Leuk om weer te lezen wat je allemaal doet en hoe je ervaringen zijn met Amerikanen. Succes met je studie en veel plezier met halloween!! Hier ook volop herfst, natuur is prachtig. De eekhoorns hebben de boom al leeg haha. En het is hier nu herfstvakantie dus de kinderen lekker vrij.... Wij gewoon aan het werk, verschil mag er zijn :) Doei, liefs x