You can do it! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu You can do it! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu

You can do it!

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

20 November 2012 | Verenigde Staten, Philadelphia

Dit weekend was het dan zover: Philadelphia! Zo’n elf weken geleden besloten Kate en ik naar Philadelphia te gaan om de halve marathon the rennen. Na ongeveer zes weken volop trainen liep ik helaas een blessure op, waardoor ik de marathon niet kon rennen. Gelukkig heb ik samen met Kate een geweldig weekend gehad in Philadelphia. En ik ben trots op haar dat ze de hem heeft uitgerend!

Vrijdag middag kwamen we aan in Philadelphia en begon onze tocht bij de Liberty hall en de Liberty Bell. Een man met het uiterlijk van Sneep heeft ons schreeuwend een verhaal verteld over de geschiedenis die zich afspeelde in Liberty Hall. Vervolgens gingen we shoppen (TAXFREE!!). Ik vond een hele leuke bloemetjes broek! Opvallend was dat er in Philadelphia heel veel rijke mensen zijn, maar ook erg duidelijk heel veel arme mensen. Ook meer dikke mensen dan we gewend zijn, maar dat zal wel een resultaat van armoede zijn. Daarna hebben we lekker gegeten en ondanks dat de service erg slecht was, en we de tip achterwege hebben gelaten, hebben we een erg gezellige avond gehad!

Next day: In de morgen zijn we naar Het Constitution museum geweest. Dit was een erg interessant museum. In de middag hadden we afgesproken met een vriendin van Kate, die ze al vier jaar niet meer heeft gezien. Ze studeert aan een de University of Pennsylvania (een Ivy League universiteit) en heeft ons een rondleiding over de universiteit gegeven. Het beroemde Philadelphia yoghurt ijs mochten we die dag natuurlijk ook niet overslaan! Heerlijk! Ik was vergeten dat ik geen schoenen had voor onder mijn bloemetjes broek, dus de dag eindigde opnieuw met een korte winkelsessie! Verder hebben we vroeg gegeten en moesten we vroeg naar bed, want zondag was de Big Day!

De wekker stond op 5.40 en een uur later was ik onderweg naar de eerste bestemming waar Kate langs zou rennen. Vele supporters hadden zich verzameld en het was dan ook een erg gezellige boel! Toen de renners voorbij kwamen werd iedereen natuurlijk nog enthousiaster! Geweldige sfeer! Nou daar kwamen de renners, zo’n 30 000. Probeer daar Kate maar eens in te vinden. En opeens was ze daar en voor ik ‘Kate’ uit kon brengen was ze haast al weer weg.

Op naar de volgende spot! Hier heb ik Kate helaas niet gezien. Toen ben ik naar de finish gelopen, waar ik de marathon winners voorbij zag komen en al gauw volgde Kate. Helemaal happy dat ze de halve marathon had gehaald! We besloten naar een beroemde indoor ‘boeren’ markt te gaan en het African American Museum te bezoeken (deze was overig zonde van het geld). Vermoeid zijn we later op de dag weer naar huis gegaan. Jaa.. Geneseo voelt als thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 3768

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Retourtje Geneseo

Landen bezocht: