Chicago, the windy city! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu Chicago, the windy city! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Chicago, the windy city!

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

27 November 2012 | Verenigde Staten, Chicago

Chicago. Na alle tripjes die we hebben gemaakt tijdens onze studie was dit de laatste. Vanwege Thanksgiving hadden we een vakantie van vijf dagen. Reden genoeg om ver weg te gaan en een stukje meer van Amerika te zien!

De grote, grote stad Chicago! Geweldig! We vertrokken afgelopen dinsdag met de trein naar Chicago. We waren voorbereid op een verschrikkelijke reis vergelijkbaar met de reis naar Boston in een bus, maar alles viel mee en de trein was geweldig. Ik viel al gauw in slaap en werd 11 uur later wakker in de grote stad.

Eenmaal aangekomen begonnen we met een wandeling over de pier, een etentje bij het beroemde ‘Diner’ restaurant en sloten de avond af met de musical Sisteract!

Donderdag was Thanksgiving day! Na het bekijken van een parade die door de stad heen liep vertrokken we met de trein naar een familie waar Kate via een vriendin mee in contact was gekomen. Aanwezig waren man, vrouw, zoon, oma, verloofde van de zoon en de ouders van de verloofde. Het waren super lieve mensen! Ze hadden een heerlijk diner voorbereid met natuurlijk KALKOEN! Voor het eerst sinds tijden weer goed bereide groenten gegeten (jaaa, dat mis ik hier in Amerika). En als toetje hadden we de beroemde pumpkin pie en heerlijke chocolade pie. Het was heel erg leuk om een keer een echte Amerikaanse thanksgiving mee te maken. En een keer in een echt Amerikaans gezinshuis te komen.

Ze stonden erop dat we niet met de trein naar huis zouden gaan. Om acht uur kwam tot onze verbazing in plaats van een doodnormale taxi een limo de dam oprijden! Ojeeeeeee!! We werden helemaal gek, we vonden het geweldig! Met de limo door Chicago heen rijden, wat willen we nog meer!

Terug bij het hostel maakten we ons klaar om te shoppen. Shoppen? Op dat tijdstip? De Amerikanen zijn gek. De dag na Thanksgiving is black Friday, shops gaan open midden in de nacht of gedurende de nacht en beloven heel veel korting op hun artikelen. Er staan dan ook rijen met mensen voor de winkels te wachten. Dat wouden wij wel eens meemaken! Nadat we een borreltje hadden gedronken in een restaurant en gemeet hadden met een paar vrienden die ook in de stad waren, was het tijd om de winkels te veroveren.. Om half drie hadden we er genoeg van en zijn hebben we gauw ons bedje opgezocht.

Toen we wakker werden was het plotseling koud. In plaats van alleen een shirtje moesten we ons volledig inpakken. De dag begon met een bezoekje aan millennium park en de Cloud Gate. Vervolgens besloten we naar een het aquarium museum te gaan, waar we een uur in de kou stonden te wachten. Ondanks dat we de grootste lol hebben gehad, kan ik je niet aanraden naar het museum te gaan. Het viel echt flink tegen. Daarna zijn we met de meiden naar de Christmas Carol geweest. En nadat ze ‘Let it snow’ hadden gezongen begon het heel kort te sneeuwen! MIRACLE!

De helft van de groep vertrok weer naar Geneseo en Kate, Dorinde en ik waren met z’n drietjes over. We besloten naar een commedy show te gaan. Hierin waren de acteurs als het ware tegen elkaar en moesten wij stemmen welk team het grappigst was na elke opdracht. Het was erg grappig en typisch Amerikaans! Daarna zagen we nog een mislukte show over Justin Bieber.

Op zaterdag zijn we eerst naar het Art Institute of Chicago geweest. Vervolgens zijn we uren wezen shoppen en hebben we onze avond afgesloten in een gezellig restaurantje. Op de laatste dag hadden we nog een druk programma. De dag begon met een bezoek aan het Industrial and Science museum, dit was echt een geweldig leuk museum! Daarna zijn we naar de Hancock building geweest voor een geweldig uitzicht over de stad. We zijn naar de christkindlemarket, een kerstmarkt, geweest. En we wouden nog gaan schaatsen, maar er stond een te lange rij. We hebben nog gauw even wat gegeten en toen mochten we alweer met de trein naar Geneseo.

En nu zijn we weer terug in Geneseo, waar de komende drie weken gevuld worden met het schrijven van papers, het maken van eind examens en natuurlijk feestjes en gezelligheid! Over drie weken is het semester alweer voorbij. IK GA HET HIER MISSEN! Gelukkig, staat er nog een grote reis op de planning!

• 28 November 2012 - 06:53

Linda:

Wowww.. wat heb je onwijs veel gedaan in Chigago zeg! Sjonge.. die Amerikanen moeten je wel overal zijn tegen gekomen. Staan jullie inmiddels al bekend als 'dé chicks uit Holland'? (:
    Heel erg leuk je verhaal weer te lezen Lies!
    En wat gaaaaf dat je al sneeuw hebt gezien! (: En een echt kalkoen gegeten, wajoo. wat stoer.

IK BEN JOU HIER AAN HET MISSEN!
    Maar verder ben ik blij dat je het daar zo naar je zin hebt. (: Is Chigago nou de vetste stad
    die je gezien hebt?
    Tot snelll dear.x