The beginnings of the Geneseo adventure.. - Reisverslag uit Orangeville, Canada van Liesbeth - WaarBenJij.nu The beginnings of the Geneseo adventure.. - Reisverslag uit Orangeville, Canada van Liesbeth - WaarBenJij.nu

The beginnings of the Geneseo adventure..

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

29 Augustus 2012 | Canada, Orangeville

Helemaal afgepeigerd ben ik eindelijk op mijn kamer beland. Vandaag was de eerste lesdag. Om zeven uur ging mijn geweldige wekker, die ik op zo’n tijdstip het liefst het raam uitgooi. Met toilettas en handdoek verplaatst iedereen zich ’s ochtends naar de campingdouches in onze gebouw. Voor ons ontbijt kunnen we naar een gebouw hier vijfhonderd meter vandaan, waar een buffet klaar staat. (Maar er zijn nog veel meer plaatsen om heen te gaan).

Na het ontbijt begon mijn psychologie dagje. Pff, ik moet zeggen dat ik bijna elke les bijna in slaap viel. Niet omdat de vakken niet leuk zijn, meer omdat het dag in dag uit naar Engels luisteren en socializen met alle mensen om je heen best vermoeiend is. Op deze universiteit is het lessysteem heel anders dan we in Groningen gewend zijn. Met alleen een boek lezen en een tentamen maken komen we er hier niet vanaf. Nee, we moeten naar alle lessen, papers inleveren, presentaties geven en een stuk of drie toetsen per vak maken. Morgen wordt dan ook direct een intensieve studiedag.

Maar nu even over de leuke dingen! Vorige week zaterdag heb ik samen met mijn ouders en broertje Jasper en Sjoerd in Toronto opgezocht. Twee jongens die ook hier gaan studeren. Met z’n allen zijn we naar een baseball wedstrijd geweest. Oke, lieve mensen, wil je een leuke middag hebben, ga dan niet naar een baseball wedstrijd! Het was echt heel erg boring! Na de wedstrijd kwam het moment dat ik afscheid moest nemen van mijn ouders en mijn kleine broertje. Met Sjoerd en Jasper ben ik ’s avonds naar een Canadees huisfeest geweest, waar we een aantal vreemde mensen hebben ontmoet. Het was een erg leuke avond! De overige twee dagen in Toronto zijn we op de CN Tower geweest en naar Toronto Islands geweest.

Dinsdag zijn we met de bus naar Geneseo gereisd. We werden heel goed begeleid door de staf van het international office. De dagen die erop volgden waren introductie. Introductie houdt hier in: uitleg krijgen over alles waar ze maar uitleg over kunnen geven. Saai, maar we hebben zo wel veel geleerd over de uni en het campusleven. Er waren op dat moment praktisch alleen maar internationale studenten op de campus, dus konden we even wennen aan onze nieuwe omgeving voordat het heel druk ging worden. Wat meteen opvalt hier is de overdrevenheid! De mensen zijn echt heel erg aardig, maar wel echt overdreven: O my god, That’s amazing, that’s wonderfull!!! Het leuke is wel dat ze je allemaal willen helpen en er wordt door iedereen interesse getoond.

We noemen onszelf the Dutchinvasion. We zijn hier namelijk met zeven Nederlanders en een Duitser afkomstig uit Groningen. Verder gaat een meisje uit Nieuw Zeeland heel veel met ons om en een Amerikaanse Koreaan en een Turk horen bij de groep. Met z’n allen gingen we dan elke avond lekker uit eten in het kleine dorpje.

Vrijdag vulde onze gang zich langzaam op met Amerikanen, die we nu ook langzamerhand leren kennen. In de middag werd onze groep meegenomen naar een waterval. Een helse klimtocht leverde een leuke middag op! De VS heeft echter heel veel last van droogte, dus de waterval was uitgedroogd. ’s Avonds was het tijd voor een feestavondje. De regels zijn strikt: onder 21 niet drinken, niet drinken op de gang of in de common rooms en als je op de kamer drinkt is degene die 21 of ouder is verantwoordelijk over jou, dus net zo schuldig.

Braaf dat we zijn sloten we ons met z’n allen op in onze kamer. Slurpend uit mokken (gevuld met bier) had niemand iets door! We gingen naar de In Between om te stappen. Waar we ook daar wel weer op een sneaky way aan alcohol konden komen. Ik voel me echt weer vijftien! Op het eind nog even een afterparty! Jaja, ook hier kunnen we wel feesten!

Xx Liesbeth

  • 29 Augustus 2012 - 14:41

    Ilona:

    Wauwww Liesbeth! Ik heb het idee dat je het daar wel naar je zin hebt ;) Gelukkig. Geniet van je tijd daar. Ik blijf je verhalen en foto's volgen! =)

    Liefs Ilona

  • 29 Augustus 2012 - 18:12

    Lara:

    Hee Lies,

    Leuk om te lezen zeg!! Klinkt alsof je je erg goed vermaakt daar, druk programma ook! Nog heel veel plezier en ik zal je verslagen blijven volgen! xxLara

  • 29 Augustus 2012 - 18:12

    Lara:

    Hee Lies,

    Leuk om te lezen zeg!! Klinkt alsof je je erg goed vermaakt daar, druk programma ook! Nog heel veel plezier en ik zal je verslagen blijven volgen! xxLara

  • 12 September 2012 - 17:31

    Marjan:

    Hoi Liesbeth,

    Leuk om je zo te volgen, en genieten doe je wel.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 3786

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2012 - 31 Januari 2012

Retourtje Geneseo

Landen bezocht: