Boston, the university city! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu Boston, the university city! - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Boston, the university city!

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

12 November 2012 | Verenigde Staten, Boston

Afgelopen donderdag zijn we naar Boston gereisd met z’n vijven. Na een lange busrit tijdens de nacht arriveerden we in het mooie Boston! Doordat er vele universiteiten zijn, zoals onder andere MIT en Harvard, zijn er ook veel jonge mensen. Het is een welvarende stad en dat kon je haast al zien aan de kledingstijl. We kwamen regelmatig Nederlanders tegen. Helaas waren het vaak wel kakkers die alleen maar arrogant reageerden. Is Boston een populaire stad voor rijke Nederlanders om heen te gaan?

Vrijdag hebben we eigenlijk alleen de Freedom Trail gelopen. Dat is een tocht door de stad langs allemaal belangrijke historische gebouwen. ’s Avonds heb ik een bijzondere avond beleefd met Sjoerd. We wouden naar het theater en kwamen terecht bij een theater voor oude films. Het was er totaal uitgestorven. De medewerkers waren dan ook blij om ons te zien. In de zaal zaten maar twee andere mensen. Na een half uur film te hebben gekeken in deze vreemde bioscoop, besloten we op zoek te gaan naar een andere bioscoop. We kochten kaartjes voor Flight D, maar voor we ze mochten aannemen moesten we een vraag beantwoorden. De medewerker vroeg zich af of we in Nederland regelmatig last hadden van orkanen en ratelde enthousiast een heel verhaal over Nederlanders die overvliegen naar Amerika om te helpen met de opbouw van betere dijken. Ik moet zeggen, het is bijzonder om een Amerikaan tegen te komen die weet dat een deel van Nederland onder zeespiegel ligt. De film was erg leuk!

De volgende dag vertrokken we al vroeg om Beacon Hill te bekijken. Een bezoekje aan Harvard en MIT mocht ook niet missen. En aan het eind van de dag zijn we naar een marketplace geweest. Toen was het helaas alweer tijd om terug te gaan naar Geneseo. De bustocht terug was hels. Met drie uur vertraging, verkleumen en geen slaap arriveerden we zondag ochtend om negen uur weer op de campus.

Op naar de volgende twee tripjes: dit weekend Philadelphia en vanaf volgende week dinsdag Chicago! Oelalalalaaaa, Ik heb er heel veel zin in!